Jag hade iallafall rätt om att det kunde bli intensivt. 

Efter fem timmar i bussen så blev jag upplockad av Shannon på eftermiddagen i centrumet. Tillsammans åkte vi ut till stallet direkt och genast blev jag tillfrågad om jag ville ut och rida. Automatiskt svarade jag ja, utan att ens tänka på att jag inte ätit någonting sedan morgonen, hade mina reskläder på mig och inte ens tagit på mig solkräm... Som sagt, dumt beslut. Dock så såg vi både zebror, antiloper och vårtsvin. Saker och ting verkar hända väldigt snabbt och spontant här, vilket jag egentligen inte har någonting emot. Det jobbiga är att värmen är outhärdlig. 

Idag gick jag upp vid 4 (igen..) för att hinna rida ut innan den riktiga hettan kom. Det blev dock ändå över 30 grader redan vid 9 på morgonen och steg till 37 senare på dagen. 

Vi väljer själva vilka hästar vi vill rida och hur (enda undantaget är att ingen får rida själv). Dock ska alla 25 hästarna få någon typ av motion varje dag, och vi är 11 personer. De andra tjejerna verkar hur pigga och alerta som helst och rider gärna mer än två hästar om de får chansen. Själv är jag helt svimfärdig av värmeslag innan jag ens suttit upp på min första. 

Några bilder har jag tyvärr inte tagit heller. Jag får helt enkelt hoppas på att jag vänjer mig vid hettan, så att jag kan fungera någorlunda normalt igen. 


1 kommentarer

Angelica

19 Oct 2019 15:55

Drick drick drick drick vätskeersättning 😊

Kommentera

Publiceras ej