Idag tog jag äntligen mod till mig och åkte in till Thame, den närmsta byn häromkring. Eftersom jag inte riktigt visste hur varken bussarna funkade eller ens på vilken hållplats jag faktiskt skulle gå av så skedde mycket förberedelser innan. Tamsin sa att det var superenkelt då de bara ropade ut hållplatserna innan.  Det gjorde de inte.

Men som tur var hade jag en plan B. Med hjälp av en app som spårar busslinjerna så kunde jag se i förväg var på vägen bussen var och sedan zooma ut på kartan för att se hållplatserna i närheten. Lyckligtvis funkade det och jag valde att kliva av på Thame Town Hall, då jag tyckte att det var det som lät mest som något sorts centrum.  Efter att ha vandrat runt i cirklar kring huvudgatan och kikat på några affärer så gick jag till mataffären för att bygga på mitt snacksförråd lite. Jag tänkte sedan ta första bästa buss hem men ändrade mina planer då en vandrade reklampelare utklädd till tomtenisse frågade om jag ville gå in och kika på en julmarknad i stadshuset. Varför inte, är man turist så är man.  

Julmarknaden var extremt liten och bestod mest av slöjdföremål och målningar, men var en fin avslutning på utflykten. Använde samma metod för att ta bussen hem hem igen och firar nu min bedrift med en christmas cookie.

Minnesmärke för första världskriget

(null)

Stadshuset
Marknad och christmas cookies



1 kommentarer

Granny

07 Dec 2019 16:35

Well done, my beloved granddaughter 😍

Kommentera

Publiceras ej