Tisdagen var galet intensiv, trots att det egentligen bara var tänkt att vi skulle ha en hopplektion klockan 7 och sedan vila. En enorm lastbil med 1000 ströbalar hade fastnat utanför stallet, så alla hästskötarna behövdes för att hjälpa till med det. Tillsammans fick vi göra deras morgonsysslor vilket var att borsta alla 49 hästar och släppa ut dem i hagarna. Sedan bildade vi en effektiv arbetskedja för att baxa in ströbalarna i ett av förråden. 

Traci var väldigt ambitiös med hoppbanan och det tog nästan en timme att bära ut allt material och bygga den. Precis när vi var klara kom hovslagaren och skulle sko alla 49 hästarna. Som tur är var jag i den första gruppen och vi red vår hopplektion medan de andra fick turas om att hämta och hålla hästarna som skulle skos. Direkt när vi kom tillbaka skulle våra hästar ha mat. Jag blev snabbt ombedd att mata en annan tjejs häst och innan jag ens hann göra det kom en av de yngre stalltjejerna och behövde hjälp med att göra iordning två hästar jag aldrig hört talas om.  Jag rusade runt som en galning för att hinna med allt, men innan jag hann klart fanns det minst tio saker till att göra. När klockan blev 14  utan att det lugnat ned sig låste jag tillslut in mig på toan bara för att få andas ut i några sekunder. 

Kvällen bestod av en händelselös men rolig game drive. Efter att ha kört ett tag ringde Traci och undrade om vi ville ha pizza så vi satt mitt ute i bushen och beställde. Precis då kom en annan safarijeep med turister från grannreservatet och undrade nyfiken vad för djur som hade fått oss att stanna upp så länge! 

Beställer pizza i bushen och hittar resterna av en giraff

Tillslut lyckades vi iallafall hitta en leopard efter att ha kört så långt vägarna räckte. Då kunde vi nöjda bege oss hem i mörkret till pizzorna och den enorma tröttheten efter en mycket lång dag. 

1 kommentarer

Angelica

30 Oct 2019 18:46

Puh..... 🤯

Kommentera

Publiceras ej