Att sitta i uteköket vid kvällstid brukar ofta bli spännande. De flesta djuren kommer och dricker så fort solen har gått ner.  Igår kväll kom en enorm hyena ner till vattenhålet. Den stod och såg på oss en lång stund innan den fortsatte bortåt i buskarna. En liten stund senare skulle jag gå tillbaka till stugan i mörkret när jag plötsligt hör ljudet av tassar komma springandes mot mig. Den korta sekunden tills jag insåg att det bara var en av de stora hundarna var riktigt dramatisk.  

Precis innan jag gick och la mig så kom även två elefanter gående. De stod och lekte i vattnet en lång stund innan en av dem gick så nära eltråden den kunde och bröt av en stor trädgren.  Imorse berättade några av de andra att det tydligen också dök upp åtta lejon(!) samtidigt när de flesta av oss gått och lagt sig. Förhoppningsvis har jag chans att se några på vår game drive ikväll.  

(null)

Ridningen har jag knappt skrivit om, kanske pågrund av att den mest är jobbig att genomföra. Som tur var hade min grupp den tidigaste dressyrlektionen redan vid sju på morgonen. Jag red Po - en av de snällaste hästarna de har. Flera har redan frågar mig om jag inte vill testa de svåra hästarna, men de verkar ganska hispiga och jag har ingen lust att utmana mig på den fronten också.  Dessutom är alla de andra superduktiga, så som tur är vill ingen förutom jag motionera nybörjarhästarna. 

(null)



Kommentera

Publiceras ej