Då var det alltså dags att använda den här bloggen igen. Har anlänt till gården Albury utanför Oxford där jag ska bo och arbeta som au-pair för gårdens hästar och hundar.  Min första reaktion var hur enormt huset faktiskt är. Jag har ibland svårt att hitta trappan upp till min våning och har nog inte utforskat alla rum ännu. Då och då hittar man ytterligare en dörr som leder till en annan korridor man aldrig tidigare sett.  

Prästgården är omgiven av stora fält där hästarna går och som man kan rida på. Under den första dagen fick jag en genomgång i arbetet av Tamsin och vi red ut en sväng tillsammans. Sedan skulle hon in till Thame för ärenden så jag hängde på. Staden verkar riktigt mysig med flera bokhandlar och pubar. Sålänge jag listar ut hur man tar sig använder bussen så kan det nog bli trevligt.

Idag tog stalljobbet längre tid eftersom hovslagaren var här och hästarna måste vänta in varandra för att kunna gå ut samtidigt. Direkt när allt var klart lastade vi Jack och åkte till gården Rosehill i en närliggande by som hade en enorm terrängbana. Tamsins dotter Phoebe är med i en Pony Club och tränar där regelbundet.  

När vi kom tillbaka hade det mörknat och det var dags att ta in alla hästarna, rykta dem och byta deras täcken och sedan kvällsfodra. 

(null)


(null)


(null)


Kommentera

Publiceras ej