Här är en lista på vilka vilda djur jag hittills har sett, om någon mer än jag är intresserad av att hålla koll. Jag hade inga egentliga mål när jag kom hit, även om det skulle vara kul att se elefant och giraff i sin naturliga miljö. Man blir dock van vid det exotiska ganska så snabbt. Jag kommer på mig själv med att knappt reagera längre när det är en giraff i vägkanten på väg till stallet. Jag har också pratat med flera personer om Sveriges vilda djurliv och till min förvåning så vet flera stycken inte ens vad en älg är för något! 

Här är iallafall listan, i total oordning:

  • Elefant
  • Noshörning
  • Giraff
  • Antiloper (bland annat Kudu och Impala) 
  • Gnu
  • Zebra 
  • Vårtsvin
  • Afrikansk vildkatt
  • Afrikansk vildhund
  • Schakal
  • Lejon
  • Leopard
  • Krokodil
  • Leopardgecko (på fönstret i vårt badrum)
  • Krabbspindel (inte i vårt badrum som tur är)
  • Babianer
  • Grön markatta (en apa)
  • Galagoer (även kallad Bush baby, ser ut som ett litet spökdjur)
  • Örnar och gamar
  • Diverse fåglar (bland annat rödnäppad toku, känd som Zazu i lejonkungen)


Kommentera

Publiceras ej