Har börjat få en rutin nu, så saker och ting rullar på lite bättre än förut. En av tjejerna i min stuga åkte hem igår så nu har vi mer plats att röra oss på. För några nätter sedan hittade vi ett skorpionliknande djur på gardinen som George (Tracis make) fick komma och ta ut.  Måste komma ihåg att sätta upp mitt myggnät igen varje kväll då en av städarna ständigt tar ner det. Har iallafall köpt juice för att svälja malariatabletterna med, tillsammans med några paket snabbnudlar för när jag annars inte skulle hinna äta.  

Jag har även bränt skulderbladen och axlarna  rejält vilket inte är så roligt. Hade precis duschat av mig solkrämen när en spontan plan plötsligt fick iväg oss ut i solen igen i flera timmar. Jobbigt när man känner hur det bränns utan kunna göra någonting åt det eller ta skydd någonstans . 

Igår kväll hade vi också vår andra Braai, vilket är som en sydafrikansk grillkväll. Några av oss hade varit tursamma nog att seen leopard på sin senaste game drive, så vi andra var avundsjuka.  Tydligen är de väldigt ovanliga här och det finns ingen chans att vi skulle hitta den igen. Precis då kliver plötsligt en livs levande leopard ut ur buskarna vid köket och lägger sig vid vattenhålet några meter ifrån oss! Dessutom kom två noshörningar och bidrog till showen. Därför kan jag nu stolt meddela att jag sett The Big 5!  Vi skämtade om att man inte ens behöver åka till Kruger för det då vi redan sett allting här vid köksbordet.

(null)


Idag red vi återigen tidigt på morgonen, jag prövade Candle men orkade bara rida i 15 minuter innan jag fick runda av. Jag spolade av honom och hann mocka ur min hage innan vi begav oss till en sjö på en utflyktsplats i närheten. Eftersom det är förbjudet att ta med hundar dit och vi hade fem stycken(!) i bilen så fick vi försöka gömma dem väl under handdukarna när vi passerade entrén. De var överlyckliga över att få bada och rulla sig i leran. 
(null)

(null)

Ikväll ska vi äta på en pub och sedan vidare till en bar i stan. Att festa i Sydafrika är lite annorlunda mot hemma men det känns iallafall tryggt att vara en stor grupp. 



Kommentera

Publiceras ej