Nu har jag fått ytterligare några arbetsuppgifter. På gården finns en traktor med skopa som de använder för att slänga gödslet och soppåsar med. Det är min uppgift att köra den och och därför måste jag veta hur man gör. 

Bill, som är från Rumänien och jobbar både på gården och i stallet ibland fick vara min körlärare. Kom plötsligt på att jag inte har en aning om vad de olika körspakarna och funktionerna heter på engelska men tror vi redde ut det bra och nästa gång är det upp till mig att köra själv. 

På söndagen gick några till kyrkan medan jag fixade klart i stallet, sedan hade Moo bjudit hem flera av församlingsmedlemmarna på lunch. Dagen efter det var det RDA (Riding for Disabled) hos Moo’s syster Weavley där jag fick hjälpa till att leda hästarna på ridlektionerna. I bilen påväg tillbaka hade vi en kul diskussion om Brexit. Har inte riktigt förstått än vad de anser i frågan ännu men tydligen är de för ytterligare en folkomröstning och vill stanna i EU. 

Första egna promenaden med hundarna!

RDA på Weavley’s gård i grannbyn.
Idag har jag förmiddagen ledig vilket verkligen är passande då jag blivit rejält förkyld. Var så nöjd över att få en sovmorgon men självklart hostade jag bort hela den natten...  

Har också testat att rida Cooper, en enorm gammal fälttävlanshäst som bland annat gått Badminton i sin ungdom. Som jag misstänkte så var det mycket häst att kontrollera, men de verkade nöjda med att han åtminstone inte flugit över staketet med mig, så tydligen var mina ridkunskaper tillräckligt godkända.



Kommentera

Publiceras ej