Eftersom jag överlevde resan in till Thame förra veckan så blev nästa naturliga steg att bege sig till Oxford. Målet var att möta upp Matilda, som jobbat på gården tidigare och nu arbetar på universitetet. Det regnade hela dagen, så jag kom inte iväg förrän på eftermiddagen när det redan börjat skymma lite.  

Jag klev av bussen på High Street och möttes av ett totalt vimmel. Hade ingen aning om var jag egentligen var eller var jag borde gå, men strövade igenom ett julpyntat enormt varuhus och passerade några universitetsbyggnader på andra sidan. Försökte sedan cirkla tillbaka till huvudgatan via en mysig julmarknad och passerade dessutom några byggnader jag minsann kände igen. 

(null)

Brideshead Revisited någon..?
Tillslut kom Matilda till min undsättning, som självklart hade full koll på allting då hon bland annat håller i rundturer för nya studenter. Vi gick till en av hennes favoritpubar och åt fish and chips innan hon visade mig till tillbaka till rätt busshållplats igen.  

(null)

Har insett att jag förmodligen kommer behöva åka in till Oxford fler gånger för att se allt. Och även om shopping och affärer inte direkt intresserar mig så verkar det vara en mysig stad med mycket att upptäcka...

1 kommentarer

Granny

13 Dec 2019 18:41

♥️ Brideshead revisited ♥️

Kommentera

Publiceras ej